3. řada Den D, díl: 6/13 – investice 800 000,-Kč do autoporadce

den-d-investice

V minulém díle pořadu Den D jsme se nedočkali ničeho výjimečného. Investoři neinvestovali do žádného projektu a proto jsme se rozhodli nepřinést preview předchozího dílu. V dnešním díle se setkáme hned s řadou internetových projektů. Možná právě to svědčí o tom, že internet má v oblasti podnikání budoucnost a spousta firem přesouvá své aktivity právě do této celosvětové sítě.

Oblečení pro kojící maminky

Projekt: Paní Tereza přišla do pořadu Den D představit svůj vynález, kterým bylo oblečení pro kojící maminky. Tento druh oblečení byl navržen tak, že v oblasti prsou se nacházeli schované otvory pro případné kojení. Oblečení bylo nabízeno také pro pány a to s velkými kapsami na umístění kojících láhví. Přestože Tereza poskytla jak byznys plán tak marketingový průzkum, nakonec odešla bez investice. Investoři se totiž shodli na tom, že většina oblečení a výjimkou není ani značkové oblečení se vyrábí v Asii a bylo by pouze otázkou času, než by bylo okopírováno a vyráběno za mnohem nižší náklady právě tam. Celý projekt funguje na internetové stránce www.spokojenec.cz

Investice: 300 000,-Kč za 15%

Odpovedi.cz

Projekt: Pan Jan přišel s již fungujícím portálem odpovedi.cz. Jedná se o komunitní web, který je založen na definici otázka – odpověď. Každý příchozí návštěvník může zadat jakoukoliv otázku řazenou dle jednotlivých kategorií. Celý systém tak funguje na komunitě lidí, kteří zadávají otázky a následně odpovídají na otázky ostatních. Celý projekt by byl rozhodně zajímavý, investoři ovšem přišli na to, že by neměli podíl v již fungující firmě odpovedi.cz, ale v nově vzniklé firmě, která by expandovala s tímto projektem na Slovensko a Ukrajinu. Vzápětí se také dozvěděli, že jejich mateřská firma odpovedi.cz by nově vzniklé firmě fakturovala za služby. Celý projekt byl poté téměř všemi investory nazván jako pořádný tunel. Pan Rostock, známý tím, že rád investuje do internetových projektů nakonec nabídl částku 500 000,-Kč za 7,5% podíl ovšem v původní firmě odpovedi.cz. Na to pan Jan nepřistoupil také z důvodu, že jeho vlastnictví ve firmě mu nedovolovalo tak rozhodovat plně o těchto věcech.

Investice: 1 000 000,-Kč za 15%

Hausbót pro rybáře / Hausbotík

Projekt: Pan Miloslav vlastní firmu na výrobu laminátových lodí. Do pořadu Den D přišel představit svůj nejnovější produkt, hausbotík pro rybáře, který se vyznačoval možností schovat se před nepřízní počasí a přesto možností chytat ryby. Pan Miloslav se netajil tím, že v poslední době se jeho firmě příliš nedaří a investované peníze by použil na reklamu. Názory investorů se ovšem lišili a podle nich není zkrátka pan Miloslav dobrým obchodníkem, který dokáže prodávat.

Investice: 500 000,-Kč za 20% podíl ve stávající firmě

Aukční server z oblasti prodeje automobilů

Projekt: Investici si tedy nakonec odnesl poslední z představených projektů, kterým byl aukční server autoporadce. Představit jej investorům přišli pan Ivan a pan Lukáš. Už od první chvíle bylo jasné, že oba jsou výborně připraveni. Dle mého názoru se stále častěji setkávám spíše s tím, že lidé investují spíše do lidí než do nápadů. Schopní lidé totiž dokáží prodat i nemožné. V tomto případě se ovšem sešli dva schopní lidé a ještě zajímavý nápad. Autoporadce vám má pomáhá koupit levně automobil a ještě za vás vyřídí veškeré nezbytné papírování. Prodej probíhá formou aukce, do které jsou umisťovány pouze ověřené vozy, které autoporadce ověří. O investici nakonec projevily zájem hned tři investoři, kteří shodně nabídly 400 000,-Kč za 10% podíl. Pánové ovšem požadovali částku 800 000,-Kč za 15% podíl.

Pan Ivan a Lukáš si tak v případě souhlasu mohli vybrat pouze dva z trojice investorů, mezi kterými nechyběl Michal Rostock, Tomio Okamura a Dana Bérová. O schopnosti dvou pánů svědčil také fakt, že dříve než si vybrali, chtěli každému z investorů položit otázku. Po zodpovězení ovšem přišla nečekaná zpráva z úst Michala Rostocka, který projevil zájem spolupracovat na projektu výhradně s Danou Bérovou a nikoliv Tomiem Okamurou. Vzápětí se přidala k tomuto názoru také Dana Bérová a pánové tak měli mnohem jednodušší rozhodování. Ovšem co vedlo investory k takto nečekanému kroku? To vědí nejspíš pouze oni.

Investice: 800 000,-Kč za 15% nakonec dostali pánové 400 000,-Kč za 10% od dvou investorů

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Powered by WordPress
Provozovatel těchto stránek není přímým prodejcem ani zprostředkovatelem finančních produktů. Informace uváděné autory příspěvků jsou aktuální v době zveřejnění. Ověření jejich aktuální platnosti je v roli čtenáře. Provozovatel nezodpovídá za obsah uvedený v reklamních jednotkách / bannerech / článcích.